Akupangaga lennureisile

Akupangaga lennureisile

Akupangaga lennureisile

2025.aastal on paljud lennufirmad (eriti Aasias) muutnud akupankadega reisimise tingimusi rangemaks.

Otseselt ära keelanud akupankasid keegi ei ole, kuid osaliselt on oluliselt piiratud nende kasutamist lennureisi ajal.

See, mis kunagi oli oluline reisitarvik, on nüüd lennureiside ohutusametkondade poolt üha enam piiratud pärast mitmeid akude ülekuumenemise / põlemise juhtumeid (aprillis ka Tallinna lennujaamas).

Välislaadijad võivad lennu ajal tuleohtu kujutada

Välislaadijad ehk akupangad kujutavad endast varjatud riski, mis on ajendanud mõningaid lennufirmasid oma poliitikat ümber hindama.

Hand holding a powerbank showcasing its USB ports on a wooden background.

Rikkega akupank võib üle kuumeneda, süttida või isegi plahvatada, mis on eriti ohtlik lennu ajal, suletud ruumis.

Rahvusvaheline Lennutranspordi Assotsiatsioon (IATA) on soovitanud, et  käsipagasisse lubatavad akupangad tohivad olla suurima kindla võimsusega ning piiratud mahutavusega, et vähendada võimaliku tulekahju ohtu.

Kuigi eeskirjad võivad lennufirmade lõikes veidi erineda, on enamik hakanud kehtestama suurema mahutavusega välisakudele suurusepiiranguid või täielikku keeldu.

Millised on akupankade lennukisse kaasa võtmise reeglid?

Peamine on meeles pidada, et enne lendamist tuleb alati kontrollida konkreetse lennufirma reegleid, kuna need võivad erineda (eriti Aasia lennufirmal).

Üldiselt lubatakse reisijatel lennukisse kaasa võtta kuni 100 vatt-tunni mahutavusega seadmeid ilma lennufirmat sellest eraldi teavitamata.

Kuid kaasaskantavad laadijad mahutavusega 100–160 vatt-tundi vajavad enamasti lennufirmalt eraldi luba.

NB! Üle 160 vatt-tunni mahutavusega laadijaid lennukisse kaasa võtta ei ole lubatud.

Oluline on see, et välisakusid saab pakkida ainult käsipagasisse, mitte kunagi registreeritud pagasisse.

Juhul, kui akupangal on ainult mAh ja V numbrid, siis järgneva valemi järgi on Wh ise võimalik välja arvutada: mAh × V / 1000 = Wh

Scroll to Top